19 Nisan 2010 Pazartesi

Uygar insan çok ilginç...

Cannibal Holocaust diye bir film var, izlediyseniz bilirsiniz felaketti... "O kadar gerçekçi nasıl yaptın sen o filmi?" dedirtti bana fekat ben gene rahat durmadım "doğada tek salak insan uygar olanı" dedim. Tipler nasıl bir anda çıldırdılar, sen budala yerine koy bakalım. Yesin seni de gör sonra dersin ilkel, vahşi... Bir zahmet yürüyün gidin lütfen... Her boku yaptılar adamlara filmde sonra "bakın vahşilere" diye film çektiler. Gördünüz değil mi savaşan kabileler hemen nasıl da anlaştılar ve gelip yediler bunları? Ne kadar doğalsan o kadar da doğal bi öfken vardır, kutsanmaz uygar adam. Filmde bir ayrıntı var çift yönlü; tip yerli kadına tecavüz ederek öldürüyor başta sonra yerliler beyaz kadına tecavüz ediyorlar filmin sonunda. Cinsel organın yerine bir şey var zaten öyle dolaşıyorlar normalde. Şu var; tipin amacı zaten kadını öldürmekte. Yoksa bir yerli zaten tecavüz ederken ereksiyon olamaz yani tip cinselliğini o şekilde yaşamıyor. İstese de ilişkiye giremez o kadınla, nefret ediyor.

İlkel insan süper ama az kaldılar ne yazık ki... Bunlar kaçıyorlar, antropologlar peşlerinde. Keşfedilince kayboluyorlarmış mesela. Nasıl kaybolmasın? Helikopterle geliyorsun, biliyorlar artık neyle karşı karşıyalar. Ormanları kesen adamla niye konuşsunlar? Tepesinde "zor zor" helikopterle, sevmiyorlar bizi anlayın. Helikoptere mızrak atmalarının sebebi salak olmaları değil yani... Bilmiyorlar mı sanki salak olan sadece uygar insandır? İlkel tip önce şaşırır sonra anlar ormanda yaşıyor. Yamyamlık suçlaması ise çok mesnetsiz efenim. Tabi ki seni yerler; birincisi sen rahatsız ediyorsun adamları, ikisincisi de sen artık ondan farklısın şempanze nasıl maymun yiyorsa onlar da seni yer. Ne yani?

Şu yamyamlığı biraz daha irdelemek lazım. Mesela uygarlıktan biri gelse ve benim fotomu falan çekmeye kalksa, önce "çek lan makineyi" derim en sonunda da yerim. Ben buna baştan "hua" falan demişim "git" diye anlamıyor tip. Yedim ne oluyor yani? Doğa böyle bir şey, nedir kutsal mısın? Yiyeyim de sıçayım gör... Neymiş onları tanrılar gönderdi sanıyormuşuz. yok yaa.. Bir kere biz doğaya aitiz, bir nevi ateistiz yani kimse bize bir şey göndermez. İhtiyacımız olanı doğadan buluruz. hadi gönderdi diyelim, öyleyse kesin yemek için göndermiştir. Çünkü karnım aç benim. Ha geldin yolun düştü, eyvallah otur aha bunu da ye, biz bunu yiyoruz. Ama başlarsan yok şöle böle bilmem ne, saygısız saygısız konuşursan, allah mallah, kitap falan, bana da arada iş buyurursan kendi kıçının keyfi için, yerim. Kötü ruhları yeriz biz, korksunlar bir daha gelmesinler diye. Yedikten sonra da hemen unuturuz zaten onun için yemedik mi? Yoksa atalarımızınki gibi mezar yapardık, o da yani nereye gömdüğümüz belli kurt kuş yemiştir. Tutup anıt yapmayız salaklıktır o...

Belgeselciler ve doğayı belgeselde gördüğü gibi sananlar yanlış anlamış hep. Neymiş bilmem ne putuna tapıyormuş, totemciymiş. Kabilemin adı "kartal" ne tapması ya? Takıntılı mısınız, nesiniz? Habire tapılacak şey arıyorsunuz... Bunlar da insan, az gelişmiş bunlar şöyle şöyle yapıyorlar diyorlar paso. Hayır, salak evladım anlamıyorsun ki beni! Kendi popondan yaz gitsin. Dünyada uygar insandan başka bir şeye tapıp, boyun eğen mi var? Uydurup duruyorlar, kendilerini gelişmiş gösterecekler ya... Sen hiç camiiye giden tapir gördün mü? Ya da kiliseye giden maymun? Giderler bazen ama muz falan görmüştür, yağmurdan sığınmıştır. Namaz kılmaz, vaftiz olmaz, aptal olmadığı için.

Uygar adama bakalım biraz... Kızılderiliye İsa'yı anlatıyorlar -kurtarcak ya göya- ama adam salak değil, sen onu kurtaramazsın çünkü esir değil. "Ne yani?" diyor "peygamberinizi de mi çarmıha gerdiniz siz? Şimdi de size inanalım istiyorsunuz!?" Musa bunlara altın inek yapıyor, ineğe tapıyolar. Musa da isyan ediyor "yeter lan!" diye. İşte o hikaye var ya tam anlamıyla hikaye o ya... Her dine sokmuşlar öyle bi tane, neymiş çağ değişmiş artık boğaya tapılmayacakmış, koça tapılmayacakmış. Manyaklar anlamıyorlar da... Bunlar eski takvimdeki olaylar; yerküre hareketindeki yalpalamadan dolayı bir kaç astronom rahip böyle bir şey bulmuş 2000 yılda bir başka burçtan doğuyor güneş diye bunlar tapmış. Tap diye mi söyledik ya? İlla tapacak, manyak işte söyleyince de kızıyorlar. Bunlar yalan, boş iş falan diyorlar. O da bilime tapıyor, tapmasa olmaz bu hayat boş geçer mi? Bilim bir şey değil ki... Öyle avcı işi işte. Bilmiyorsun bir bok, bakıyorsun aha ayı, aha ot, böcek bir tanesine niye tapayım? Bazıları da doğadaki anlaşmaları çözer onları sistematik hale getirir ona tapar. Mantıksız olanı atıyor göya ilerledi ama özünde tapıyor.

İşte aynı uygarlıktan adam demiş ki "evren nasıl oluştu?" Çüşş!! Yavaş gel hele! Daha güneş sisteminden çıkamıyor tip, evren nasıl oluşmuş onu bulacak. Sen nesin ki? Bu, ben nasıl ben oldum gibi saçma bir şey yani. Bunu kendime sorsam ne cevap vereceğim? İşte böyle oldum, ha tamam o zaman. Salakça...

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder